דף הבית » רשלנות רפואית » רשלנות רפואית בהרדמה

רשלנות רפואית בהרדמה

נגרם לכם נזק כתוצאה מטעות בהרדמה?
נגרמה פגיעה כתוצאה מהרדמה אפידורלית במהלך הלידה?
נגרמה פגיעה כתוצאה מהרדמה בניתוח קיסרי?

הסיבות לטעויות בהרדמה יכולות להיות מכשור לא תקין או כשל אנושי.

טעויות בהרדמה יכולות לגרום לחבלה קשה או מוות. כך למשל נזק יכול להיגרם אם ארע כשל בהערכת מצבו של המטופל בטרם ההרדמה, בניתוק מערכת ההנשמה, אי מתן מינון נכון ועוד.

במקרה שנגרם נזק כתוצאה מכשל בהרדמה רצוי לפנות לעורך דין מומחה בתחום לקבלת ייעוץ משפטי בנוגע לזכויותיכם.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות בנוגע לרשלנות רפואית בהרדמה או בחינת כדאיות הגשת תביעתכם – צרו עמנו קשר
טלפון – 03-5227118
במייל – office@gutterman.org
באמצעות צור קשר

כאשר אנחנו צריכים לעבור פרוצדורה רפואית הכרוכה בהרדמה, אנחנו תמיד חוששים שמא משהו יסתבך. החשש שלא נתעורר מההרדמה או שמשהו ישתבש, מקונן בכולנו ולא פעם אנו רואים איך אנשים שנכנסים לניתוח בהרדמה מלאה, נפרדים מיקיריהם במילים חמות, לפחות שנדע שאמרנו להם כמה אנחנו אוהבים אותם, על כל מקרה. הרדמה היא חלק אינטגראלי מהליכים רפואיים רבים, אך עדיין הסיבוכים שיכולים להיגרם מטעות אנוש או מכשור לא תקין, יכולים להוות עילה לרשלנות רפואית בהרדמה.

הרדמה היא הליך תומך בפרוצדורות פולשניות, כמו ניתוח או בדיקות רפואיות מסויימות.
קיימים 3 סוגים של הרדמה: כללית, אזורית, מקומית או שילוב של שתי הרדמות אזוריות.

למה עושים הרדמה ?
לביצוע הרדמה יש מספר סיבות: הרדמת איזור מסוים ומניעה תזוזה, הרפיית שרירים במטרה לבצע פרוצדורה פולשנית, מניעת כאב או תחושה בזמן הניתוח ואחריו. השיקול איזה סוג הרדמה לעשות, נתון בידיו של המרדים והצוות הרפואי ומונע משיקולים שונים כמו גיל, היסטוריה רפואית, אופן ההליך וכדומה, כך שיכול להיות שאותו הליך רפואי יעשה בהרדמה שונה אצל מבוגר או ילד. במקום שמופעל שיקול דעת מוטעה, יכול להיות שמדובר ברשלנות רפואית בהרדמה.

כך היה במקרה של יאיר, חולה לב הסובל מבעיות בריאותיות רבות. יאיר הגיע אל בית החולים על מנת לעבור ניתוח לבעיית טחורים, אלא שבעת ההרדמה לא השכיל הרופא המרדים להתעדכן בכל ההיסטוריה הרפואית שלו, כך שהוא לא ידע על בעיית דילול הדם של יאיר. היות והרדמה כללית יכולה להרחיב את כלי הדם, ביצוע הרדמה מלאה במצבו של יאיר, גרמה לדימום והניתוח הפך למסכן חיים.

רשלנות רפואית בהרדמה יכולה לנבוע מטעות אנוש וגם מציוד לא תקין. טעות במינון, התעלמות מהיסטוריה רפואית ומצב בריאותו של המורדם, התעלמות מקבוצות סיכון, רשלנות בפיקוח המרדים על מצבו של המטופל בעת ההליך או שימוש במכשור שלא נבדק ונמצא, בדיעבד, לא תקין.

חשוב שתדעו: המרדים חייב לדעת הכול על מצבכם הבריאותי, תרופות שאתם נוטלים על בסיס קבוע כולל בעיות מיוחדות כמו למשל בעיות לב או סכרת. לא פחות חשוב, המרדים חייב להסביר לכם על הליך ההרדמה, והסיכונים הכרוכים בו. מרדים שמעגל פינות, מקצר או לא בודק, מסתכן ברשלנות רפואית בהרדמה ומסכן את חייכם.

רשלנות רפואית בהרדמה אינה נוגעת רק לסיבוכים בעת הפרוצדורה הרפואית ותחת קטגוריה זו נכללים גם סיבוכים שנגרמו כתוצאה מההרדמה אך מתגלים לאחריה. למשל נזק שנגרם לכם אחרי שהתעוררתם מההרדמה, כמו שיתוק זמני או קבוע.

הרדמה חייבת להעשות על ידי מרדים בעל הכשרה מתאימה, תוך פיקוח ובקרה לפני, בעת ואחרי ההליך הרפואי. במקרים בהם כשל בהרדמה, גרם לכם לנזק, אתם חייבים להיוועץ עם עורך דין מומחה ברשלנות רפואית לבדיקת זכויותיכם.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן