דף הבית » מאמרים » רשלנות רפואית בלידה ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית בלידה ושיתוק מוחין

לידה היא הליך טבעי המושרש בנשים מעצם קיומן. יחד עם זאת, לידה היא איננה תהליך פשוט וכל מי שאי פעם ילדה תוכל להעיד כי בתהליך הלידה כרוכים כאבים, אי נוחות ומאמץ רב. בעבר הרחוק הולדת ילד לא הייתה מובנת מאליה ונשים ועוברים רבים נפטרו בשל המאמץ הפיזי או סיבוכים שהתפתחו בלידה. כיום הרפואה המודרנית יודעת להתמודד כמעט עם כל סיבוך או מצוקה שמתפתחים בלידה ונותנת מענה יעיל ומהיר. ועדיין, לא אחת אנו שומעים על אם שנפטרה או עובר שנפגע בשל רשלנות רפואית בלידה.
מעת כניסתה של יולדת לחדר הלידה או לחדר הניתוח, במקרה של ניתוח קיסרי, היא מלווה על ידי הצוות הרפואי שאמור לעקוב אחר הלידה, לסייע למהלך תקין של הלידה ולשמור על בריאות האם והעובר. לעיתים, יולדת מגיעה לחדר לידה בשל מצוקה של העובר, בגלל שהיא לא חשה בטוב, בגלל שנפגעה או בשל צירים. לפעמים הלידה מתחילה באופן לא טבעי ולעיתים היא מתחילה בצורה רגילה ומסתבכת.
רשלנות רפואית בלידה יכולה לנבוע משלל סיבות: הרדמה או אפידורל שנעשו ברשלנות, התעלמות ממצוקה עוברית, שימוש לא תקין במכשור רפואי כמו ואקום או מלקחיים, אי ביצוע ניתוח קיסרי, ביצוע לא תקין של ניתוח קיסרי, חוסר תשומת לב לאיבוד דם ועוד.
רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום נזק חמור מאד לאם, לעובר או לשניהם ולעיתים אף למוות! רשלנות רפואית עלולה להביא לנכויות קשות ובלתי הפיכות של העובר ו/או האם. שיתוק מוחין למשל יכול לנבוע כתוצאה מרשלנות רפואית.
שיתוק מוחין הוא מצב בו בעת הלידה לא הגיע מספיק חמצן למוחו של הוולד וכתוצאה מכך הוא נפגע ונגרמה לו נכות. במקרים קלים מדובר במאיות שנייה בודדות בהן לא הגיע חמצן למוח ואז הנכות היא קלה וכמעט בלתי מורגשת, אולם ישנם מצבים לא מעטים בהם דקות ארוכות לא הגיע החמצן למוחו של התינוק והוא נותר פגוע באופן תפקודי קשה מאד – נכות פיזית ושכלית.
טיפול בילד הפגוע בשיתוק מוחין דורש משאבים רבים, תשומת לב מיוחדת והשקעה מרובה שלעולם איננה פוסקת.
בכל מצב בו התגלתה רשלנות רפואית בזמן הלידה, זכאי הנפגע או בני משפחתו, לתבוע את בית החולים בו נערכה הלידה. גם כמובן במקרים של שיתוק מוחין אשר נבע כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה. פיצוי כספי הוא אמנם איננו תחליף לבריאות ואיננו ממעיט מעוגמת הנפש של הורים אשר ציפו לילד רגיל ובשל הסתבכות בלידה נאלצים להתמודד עם ילד פגוע, אך הוא יכול להקל על הטיפול בילד או באם שנפגעו. ישנם מקרים בהם פיצוי כספי יכול אף להביא את הנפגע לתפקוד נורמטיבי.
אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה ועליכם להתמודד עם ילד הסובל משיתוק מוחין או כל נכות אחרת, או עם נכות של האם, או עם מוות שנגרם בשל רשלנות רפואית בלידה, אל תהססו לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שיילחם עבורכם במאבק.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן