דף הבית » מאמרים » הרופא עלה לי על העצבים

הרופא עלה לי על העצבים

הרופא עלה לי על העצבים
עו"ד רשלנות רפואית – עורך דין רשלנות רפואית
1. התובע אובחן כסובל מדיסקציה של אב העורקים העולה. התובע אושפז בבית החולים במחלקה לניתוחי לב חזה.
2. בוצע לתובע ניתוח של החלפת חלק עולה של אב העורקים ותיקון מסתם האורטלי.
3. במהלך הניתח אשר בוצע בהרדמה כללית בוצעה סטרנוטומיה אמצעית, בוצע חיבור למכונת לב ריאה ע"י קנולציה עורקית של עורק תת בריחי ימני וקנולציה ורידית של עליה ימנית. הזלפת תמיסה לקרדיופלגיה. בוצע תיקון של מסתם האורטה. סגירת חללי הלב והוצאת האוויר מחללי הלב. ניתוק מכונת הלב. הותקנו חוטי קוצב לב אפיקרדיאלי בעליה ובחדר. הושארו מנקזים במדיאסטינום וחלל פלוירלי מימין. בית החזה נסגר. הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במצב יציב המודינמית. התובע שוחרר מאשפוז זמן מהלאחר הניתוח.
4. לאחר הניתוח החל התובע לסבול מכאבים באזור העליון, החזה והכתף מימין מלווה חולשה בהרמת הזרוע. בהדרגה שם לב לשינוי צורה, כעין שקע מעל איזור השד הימני והתת בריחי, דלדול שריר הפקטורליס שם גם איזור הצלקת לאחר קנולציה של העורק.
5. בדיקת US כתף ימין הראה קרע חלקי לאורך 6 מ"מ במרכז גיד הסופראספינטוס. בדיקת US רקמות רכות בדופן החזה עליון מימין הראה "רושם של אטרופיה משמעותי של השרירים פקטורליים בחלקם האמצעי והמדיאלי. הדגמה סבירה של חלק הדיסטלי של פקטורליס".
6. בדיקת EMG מראה "פיברילציות בשריר פקטורליס מימין אשר מעידות על נזק קשה לשריר או נוירופטיה קשה".
7. מאז האירוע וכתוצאה ממנו סובל התובע מכאבים בחזה עליון וכתף ימין, שקע וצלקת בדופן החזה העליון מימין, זרמים במקום השקע והצלקת מתחת לעצם הבריח מימין, כאבים בכתף ימין, עייפות וחולשה בכח היד הימנית הדומיננטית, בהרמה ובהחזקת חפצים.
8. התובע נבדק על ידי מומחה אשר נתן חוות דעת בעניינו.
9. המומחה מפרט כי בבדיקה מצא בקדמת חזה 2 צלקות אחת בקו האמצע באורך 25 ס"מ וצלקת שנייה באורך של 7 ס"מ באזור התת בריחי מימין. קיימת רגישות במישוש השקע וצלקת מתחת לעצם. רובו של שריר הפקטורליס משותק ואטרופי. מורגש קטע תחתון של השריר מתוך השלושה שפועל חלקית. בולטת חולשה בכוח פקטורליס מלווה כאב ועייפות ביד. בדיקות EMG ו- US מעידים על ממצא ברור של שיתוק ואטרופיה שריר הפקטורליס. בדיקת EMG מצביעה על אטרופיה עקב נזק עצבי לשריר פקטורליס.
1. בחוות דעתו מפרט המומחה כי התובע נותח באב העורקים העולה. בניתוח בוצע החלפת חלק עליון של אב העורקים. הגישה לניתוח כלל פתיחת החזה וחיבור למכונת לב ריאות וקנולציה של עורק התת בריחי מימין. לאחר הניתוח החל התובע לסבול כאבים באזור החזה עליון וכתף ימין. התפתח שקע באזור התת בריחי של החזה כתוצאה של אטרופיה ושיתוק בשריר הפקטורליס.
2. המומחה מסביר בחוות דעתו כי ההסבר להתפתחות השיתוק הוא נזק לעצבים של שריר הפקטורליס החובקים את עורק התת בריחי. בעת קנולציה של העורק העצבים MEDIAL & LATERAL PECTORAL הסמוכים לעורק ניזוקו.
3. מסקנתו של המומחה הינה כי במקרה זה נגרם נזק עצבי בלתי הפיך לשריר הפקטורליס כתוצאה מאי נקיטת השמירה הנדרשת.
4. לתובע, כמפורט בחוות דעתו של המומחה, נגרם שיתוק ואטרופיה של כ- 2/3 משריר הפקטורליס. הנזק הוא בלתי הפיך וללא סיכוי לשיפור.
5. בנסיבות העניין חיפש התובע עו"ד רשלנות רפואית לטיפול בתביעתו. עורכי דין רשלנות רפואית ממשרדנו הגישו בשמו את התביעה.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן