דף הבית » מאמרים » כיצד מחושבים פיצויים בתביעות רשלנות רפואית?

כיצד מחושבים פיצויים בתביעות רשלנות רפואית?

אחד הדברים המעסיקים ביותר את כל מי שתובע תביעת רשלנות רפואית, הוא מה גובה הפיצויים לו יש לצפות, והאם סכום זה יספיק בכדי לכסות את הטיפולים הנדרשים למי שנפגע מרשלנות הרפואית, את הפסדי ההשתכרות, את ההוצאות בעזרה בתפקודי היום-יום, הפגיעה באוטונומיה, הכאב הסבל וכיוב'. מתפקידו של עורך הדין להבהיר לתובע, כי קשה להעריך את רמת הפיצויים שיזכה לה בתביעה, וכי אופן חישוב הפיצויים שונה מאוד בין תביעת רשלנות רפואית אחת לשניה.

הדילמה שבחישוב מידת הנזק בתביעות רשלנות רפואית

בעת קביעת הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית, על השופט להעריך ולכמת את הנזק שנגרם לתובע. לשם כך השופט משתמש במספר כלים. במסגרת זו השופט קובע את נכותו התפקודית של התובע. הנכות התפקודית למעשה משקפת את השפעתה של הנכות שנגרמה בעקבות הרשלנות הרפואית של התובע על תפקודיו. הנכות התפקודית יכולה להיות גבוהה מהנכות הרפואית שווה לה או נמוכה ממנה.
נהוג לחלק את נזקיו של התובע לשניים – נזק מיוחד – שהוא נזק שנגרם בעבר,  ונזק כללי – שהוא הנזק וההוצאות הצפויים לעתיד. בעוד הנזק המיוחד קל באופן יחסי לחישוב שכן הוא משקף הפסדים שנגרמו בפועל, ישנם מספר דרכים לחשב את הנזק הכללי אשר מבוסס על הערכה בדבר הפסדיו והוצאותיו של התובע בעתיד.
אכן, בחישוב הנזק הכללי על השופט לאמוד מהם הנזקים וההוצאות הצפויות לתובע בעתיד, מהם הפסדי ההשתכרות שצפויים לו, לאלו טיפולים רפואיים הוא יזקק, מה עלותם, מה תכיפותם, מהן עלויות הנסיעה, השיקום, מהן עלויות עזרת צד ג' להם יזקק התובע, מהם התרופות אותם יצטרך התובע ליטול וכיוב'.
לא זו אף זו, לשם חישוב המרכיבים הנ"ל השופט צריך גם להעריך את תוחלת חיו הצפויה של התובע,  עד איזה גיל הוא היה צפוי לעבוד, מה היה שכרו אילו היה מתקדם בעבודה אלמלא נפגע ועוד.
במסגרת חישוב נזקיו של התובע יש להתייחס גם לנזקים נפשיים. נזקים נפשיים הינם מחד בעלי השלכה תפקודית ברורה ופגיעה ביכולת ההשתכרות ומאידך הם דורשים הוצאות כספיות מרובות. הפיצויים המגיעים בגין אחוזי נכות נפשית משמעותיים המצריכים טיפולים נפשיים יכולים להגיע למאות אלפי שקלים, וזאת בנוסף לנזקים האחרים אשר נגרמו לתובע.

חישוב פיצויים בתביעות רשלנות רפואית – כל מקרה לגופו

מה שעולה מהאמור לעיל הוא כי ב תביעות רשלנות רפואית  כל מקרה לגופו – מספר המשתנים הוא כמעט אין סופי וכאשר שני אנשים שונים נפגעים באותו אופן כל אחד מהם יזכה לפיצוי שונה. תפקידם של עורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית היא להביא למקסימום את הפיצוי המגיע לתובע, בהתחשב בנתוניו האישיים והנזקים שנגרמו לו.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן