דף הבית » מאמרים » מרשם מתאים לגלולות מתחיל אצל הרופא

מרשם מתאים לגלולות מתחיל אצל הרופא

נשים רבות אינן מודעות לכך שגם בעת לקיחת מרשם לגלולות יכול להיווצר מצב של רשלנות רפואית. גלולות למניעת הריון מלוות בתסמינים רבים, שחלקם אינם נעימים וחלקם יכולים לפגוע בצורה אנושה ברקמות. העובדה, כי רופא הוא זה שצריך לספק מרשם לגלולות הריון, מספיקה על מנת להדליק נורה אדומה, על אחת כמה וכמה עבור נשים צעירות. תופעות הלוואי השונות או פשוט שימוש לא נכון בגלולות למניעת היריון יכולים לגרור סיבוכים בלתי הפיכים הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. אך במה יכולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית לפני מתן מרשם לגלולות, וכיצד ניתן להימנע מכך מהפרספקטיבה של המטופלת?

מהו תפקידו של הרופא?

ראשית, כל רופא מחויב בתשאול מקיף ויסודי של המטופלת לפני מתן מרשם לגלולות למניעת הריון. רשלנות רפואית יכולה לגרום לכך, שהרופא ייתן למטופלת מרשם של גלולות שאינן מתאימות לה, או שידריך אותה בצורה שגויה כיצד להשתמש בהן. רשלנות רפואית גם קשורה להיסטוריה של המטופלת, ולאופן בו היא נבדקה על ידי הרופא. התיק הרפואי הוא לא המלצה בלבד אלא חובה, על פיה הרופא צריך להתייחס לטיפולים עתידיים, ובטח לכאלו הקשורים למניעת הריון. גם העובדה, כי נשים רבות, אשר פונות לקבלת מרשם לגלולות, הן צעירות, לא צריכה להשפיע על יסודיות הבדיקות שעורך הרופא, ולכן כדאי לפנות רק אל רופא מוסמך ומיומן המכיר היטב את התחום.

בדיקת דם יכולה לוודא את התאמת הגלולות

מבחינת הנשים, כדאי לערוך בדיקת דם לפני כל קבלת מרשם לגלולות למניעת הריון. למרות שזהו תפקידו של הרופא להורות על כך, נשים אשר מבקשות להיות מעורות בתהליך, יכולות להתעקש על כך, על מנת לוודא כי הגלולות לא יסכנו אותן או את ההריונות העתידיים שלהם. צריך לזכור, כי גלולות למניעת הריון פועלות בעיקר במישור ההורמונאלי, ומרביתן מכילות הורמונים שונים, שתפקידם למנוע את ההריון. הבעיה מתחילה בכך שאותם הורמונים גם משפיעים על רבדים אחרים בגוף האישה ואף מלווים בתופעות לוואי.

מתי תביעת הרשלנות משתלמת?

הכדאיות של תביעת רשלנות רפואית בעקבות מתן מרשם לגלולות למניעת הריון נמדדת על פי מידת הנזק. תביעת רשלנות רפואית עקב נזק קל או זמני אינה תמיד משתלמת, ולכן כדאי לערב עורך דין בעת קבלת ההחלטה. בכל מקרה, החוק קובע כי רשלנות רפואית בעת מתן מרשם הנה עילה לתביעת פיצויים – ולא כדאי להתעלם מכך.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן