דף הבית » מאמרים » רשלנות רפואית ברית מילה

רשלנות רפואית ברית מילה

בן זכר שנולד להוריו מהווה מקור אושר ושמחה רבה, אולם פעולת ברית המילה המבוצעת בו בגיל 8 ימים מהווה פרוצדורה רפואית לא פשוטה עימה נדרשים הרך הנולד והוריו להתמודד. במרבית המקרים מסתיימת ברית המילה בשלום, אולם לעיתים קורה ובשל רשלנות רפואית בביצוע הברית נגרם נזק ממשי לתינוק הרך, נזק שעשוי להשפיע עליו לשארית כל ימי חייו.

האם קיים קשר בין מבצע ברית המילה ובין מקרי רשלנות רפואית?

כידוע, רבים מעדיפים לבצע את ברית המילה אצל מוהל ולא אצל רופא מוסמך. על פי סטטיסטיקות שנאספו אודות תינוקות שהגיעו לחדר מיון לאחר סיבוכים בברית המילה, מדובר במקרה אחד מתוך 50 תינוקות שנימולו אצל מוהל שאינו רופא, לעומת מקרה אחד מתוך 200 תינוקות שעברו ברית מילה בידי רופא מוסמך. מידע זה אינו חשוף לציבור.

מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע ברית מילה?

  1. הסיבוך הנפוץ ביותר בעת ביצוע ברית מילה הוא פגיעה בצינורית השופכה של התינוק, פגיעה הניתנת לתיקון באמצעות ניתוח כירורגי.
  2. הסרה חלקית של העורלה, הדורשת ניתוח קוסמטי להשלמת הפעולה.
  3. דימום קשה, עד כדי צורך בפעולה כירורגית לעוצרו, זיהומים, ציסטות ואפילו כריתה חלקית של איבר המין.
  4. איחוי בלתי תקין של איבר המין הגורם לעיוותים בו.

האם ברית מילה היא פרוצדורה רפואית נדרשת?

על אף שברית מילה הוא הפרוצדורה הרפואית הנפוצה ביותר בתינוקות בישראל, הרי שבסופו של דבר מדובר בניתוח לכל דבר ועניין הטמונים בו סיכונים רבים. גם נחיצותה של ברית המילה מצויה עד היום בפני קונפליקטים ודעות סותרות, אולם בשורה התחתונה מסכימים כולם, כי מדובר בהליך קוסמטי שאין לו כל תועלת רפואית ובוודאי שאינו מיועד להצלת חיים.

מהי עמדת בתי המשפט כלפי תביעות רשלנות רפואית בעקבות ברית מילה?

עמדת בתי המשפט במקרי רשלנות רפואית אלה היא קשה ביותר, היות ועל פי חוק מדובר בניתוח קוסמטי שאינו נדרש מבחינה רפואית, לפיכך נדרש ביתר תשומת לב ויידוע הורי התינוק בדבר הסיכונים והסיבוכים האפשריים כתוצאה מברית המילה. בתי המשפט אינם אוסרים על מי שחסר השכלה רפואית לעסוק במילה, אולם מתנים את הלגיטימציה לביצועה, בכך שתבוצע באופן נאות ומיומן, על ידי מי שהוסמך לכך.
תביעות רשלנות רפואית עקב סיבוכי ברית מילה אפשריים עד הגיעו של הילד לגיל 25. משנה לשנה עולים סכומי הפיצויים הנפסקים עקב מקרי רשלנות רפואית אלה, הכוללים גם קביעת אחוזי נכות לשארית ימי חייהם.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן