דף הבית » מאמרים » חוות דעת פסיכיאטרית במקרי רשלנות רפואית

חוות דעת פסיכיאטרית במקרי רשלנות רפואית

מקרים רבים הנידונים בבתי משפט אודות רשלנות רפואית טומנים בחובם גם סעיף אודות נזק נפשי שנגרם לתובע כתוצאה מהפגיעה הגופנית שנגרמה לו. דוגמאות לנזק נפשי שכזה יכול להיות כתוצאה מרשלנות שהייתה במהלך ניתוח פלסטי, או נזק נפשי שנגרם כתוצאה מניתוח שאופן התנהלותו גרם למטופל לפחדים והותיר צלקות נפשיות. במקרים כאלה, נדרשת הגשת חוות דעת רפואית פסיכיאטרית אל בית המשפט, על מנת לבסס את תביעת הפיצויים שהוגשה.

האם תמיד קיימים נזקים נפשיים בנוסף על נזקי גוף כתוצאה ממקרי רשלנות רפואית ?

בכל מקרה של נזקי גוף שנגרמו כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית נדרש לבדוק את קיומם של נזקים נפשיים, שהלא כמעט בכל מקרה של פגיעה גופנית נגרמות גם מגבלות המטרידות את נפשו של האדם, גורמים לו לקשיים ולשינויים מפליגים באורח חייו ודורשים ממנו הסתגלות לא פשוטה למצבו הגופני החדש.
מטרתה של חוות דעת פסיכיאטרית במקרים אלה היא לקבוע את מידת הנזק הנפשי, שנגרמה לאדם כתוצאה מנזק גופני, לבדוק האם מדובר בנזק נפשי זמני או קבוע, דוגמת סיוטי לילה או מחלת נפש שהתפרצה פתאום כתוצאה מהמצוקה הגופנית אליה נקלע המטופל שנפגע.

מה כוללת חוות דעת פסיכיאטרית במקרי רשלנות רפואית ?

חוות דעת פסיכיאטרית של תובע במקרי רשלנות רפואית תהיה מבוססת על מספר מבחנים אישיותיים והערכות נפשיות שנערכו לו, במספר רבדים בתחומי חייו. חוות הדעת הפסיכיאטרית תכלול את ממצאי הבדיקות ותשים דגש על אירועים מרכזיים שעבר המטופל בחייו, על יכולותיו האינטלקטואליות, על תוצאות מבחני האישיות שנעשו לו, על כישוריו החברתיים ועל יכולותיו להתמודד עם מקרי מצוקה ולחץ. בהתבסס על כל הנתונים האלה ינסה הפסיכיאטר להוכיח את הקשר הסיבתי שבין מקרה הרשלנות ובין המצב הנפשי הקשה אליו נקלע התובע, כפי שיפורט בהמשך.

מהי הבעייתיות של חוות דעת פסיכיאטרית במקרי רשלנות רפואית ?

הקושי המרכזי של רופאים מומחים בתחום בריאות הנפש בתביעות רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר הסיבתי שבין המצוקה הנפשית ובין הנזק הגופני שנגרם לתובע. במילים אחרות, מצוקה נפשית יכולה להיגרם ממכלול גדול של מקרים ומצבים, ונכון שפעמים רבות מהווה המצב הגופני טריגר להתפרצויות של מצוקות אלה, אולם לא תמיד יקבל בית המשפט שהנזק אכן נגרם באופן ישיר למקרה. בנוסף, נדרש הפסיכיאטר להעריך גם מה יהיה מצבו העתידי של המטופל, דבר אשר לא תמיד ניתן לבצע. יחד עם זאת לטיפול נפשי עלויות גבוהות אותן על המזיק לשלם, ככל שהנפגע אינו זכאי להם במסגרת אחרת.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן