דף הבית » מאמרים » תביעות רשלנות רפואית בניתוחים להסרת משקפים – צריך לראות כדי להאמין…

תביעות רשלנות רפואית בניתוחים להסרת משקפים – צריך לראות כדי להאמין…

ניתוחים להסרת משקפים הם מהניתוחים הנפוצים ביותר במדינת ישראל כיום. ריבוי המכונים הפרטיים המציעים ניתוחים אלה, הפרסומים אודות קלות ההליך והתאמתו לכל אחד, תופעות הלוואי המועטות, עד כדי לא קיימות, והמחיר הנוח – כל אלה מניעים המוני ממושקפים אל סכין המנתחים (או מכונת הלייזר במקרה הזה) במטרה להיפרד אחת ולתמיד מהמטרד המונח על קצה אפם. אולם מה קורה, כאשר חל שיבוש וההליך הפשוט הופך לסיבוך משמעותי ? כיצד ניתן לתבוע תביעת רשלנות רפואית במקרים אלה ומהם סיכויי ההצלחה ?

רשלנות רפואית בהסרת משקפים

תביעות רשלנות רפואית בתהליכי הסרת משקפיים מסתכמות בדרך כלל בשני סוגים של מקרים – סיבוכים הנוצרים אצל מי שמבנה העין שלהם לא התאים מלכתחילה לפרוצדורה שנעשתה, ומקרים בהם לא התקיים תנאי ההסכמה מדעת, והמטופל לא קיבל את מלוא המידע טרם ביצוע ההליך.
בטרם בחירה בהליך הסרת משקפים, חשוב לדעת כי ישנם מקרים בהם אין לבצעו. מקרים אלה קשורים בבריאותו הכללית של המטופל (הניתוח אסור לדוגמא על חולי סכרת), וכן במצב העין בה אמור להתבצע ההליך – לדוגמא, ניתוח לייזר להסרת משקפים אינו אפשרי לביצוע אצל מי שהקרנית שלהם דקה במיוחד או מי שסובל ממחלת עיניים כרונית. במקרים בהם בוחר רופא כן לבצע הליך הסרת משקפים, הרי שישנה עילה לתביעת רשלנות רפואית, גם אם לא היה מודע למצבו הרפואי של החולה (או אז סימן כי לא שאל את השאלות הנכונות ולא ביקש אסמכתאות רפואיות לבריאותו).

כיצד פוסק בית המשפט בתביעות רשלנות רפואית בהסרת משקפים?

ניתוחים להסרת משקפיים אינם נחשבים ניתוחי חירום, לפיכך נקודת המוצא של בית המשפט היא כי אין מדובר בניתוח הכרחי שמטרתו להציל חיים. במילים אחרות – החוק מחייב את הרופאים המבצעים הסרת משקפים לספק למטופלים את כל המידע הנדרש, על מנת שיקבלו את ההחלטה האם לבצע את ההליך, שאם לא כן לא פועלים רופאים אלה על פי היסוד הסביר ומעמידים את מטופליהם בסכנת רשלנות רפואית.
פגיעה בראיה מהווה ירידה משמעותית באיכות החיים, לפיכך בתי המשפט אינם סלחנים כלפי מקרי רשלנות רפואית בתחום זה. סכומי הפיצויים בתביעות אלה הם גבוהים במיוחד, ולנוכח ריבוי המכונים הפרטיים הפועלים בתחום זה, הרי שכל הוצאות המשפט ותשלום הפיצויים נופל על מכונים אלה (וחברות הביטוח המבטחות אותם).
אם אתם חושדים, כי נגרם לכם נזק כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית בהליך הסרת משקפים מומלץ, כי תפנו בהקדם לעו"ד המתמחה בתחום זה לקבלת סיוע משפטי.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן