דף הבית » מאמרים » על הקונפליקט המצוי בתביעות רשלנות רפואית ברפואת חירום

על הקונפליקט המצוי בתביעות רשלנות רפואית ברפואת חירום

רפואת חירום מוגדרת ככזו שמטרתה לתת מענה מיידי למצבים מסכני חיים כאשר מצוי אדם במצוקה נשימתית או תעוקת חזה, כאשר נשקפת סכנה לאחד מאיבריו, כאשר הוא במצב של זיהום או במצב אובדן הכרה. צוותי רפואת החירום מונים רופאים ופרמדיקים, חובשים ונהגי אמבולנסים שהוכשרו לטפל במקרים אלה, להפעיל שיקול דעת מהיר ולייצב את מצבו של המטופל עד הגיעו אל בית החולים.

תביעות רשלנות ברפואת חירום – מה היה שם בדיוק?

לעיתים קורה, שבמהלך פעולתם של צוותי החירום, נוסף נזק על הנזק הראשוני שהביא למצב החירום עצמו. לעיתים מדובר בנזק משני נוסף, לעיתים מדובר בהחמרה של הנזק שנוצר – בשני המקרים מדובר על אפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית, על מנת לאפשר למטופל לזכות בפיצויים ובתמורה לטיפולים והסבל שעבר.
עם זאת, תביעות רשלנות רפואית המקושרות לטיפולי חירום אינן נפוצות במיוחד, גם לנוכח הבעייתיות הכרוכה בהן. פעמים רבות, קשה להוכיח כי אכן הטיפול היה רשלני, וכי אכן נגרם נזק מכוון למטופל, כאשר אנשי הצוות הרפואי היו עסוקים בהצלת חייו. לשם קבלת ההחלטה האם מדובר אכן במקרה רשלנות רפואית, נדרש לנתח לאחר מעשה את פעילות הצוות הרפואי בזמן החירום, ולהבין האם אכן פעל על פי המקובל ועל פי המצופה ממנו. אין ספק, כי מצבי חירום מעמידים בפני בית המשפט קונפליקט משמעותי – מחד, קשה לשפוט החלטות המתקבלות בזמן אמת ובלחץ רב, שצוותי החירום מצויים בו, ומאידך, זכותו של אדם לקבל את הטיפול המיטבי ביותר והמתאים ביותר למצבו, גם כאשר מדובר בשעת חירום.

מהם האירועים המאפיינים תביעות רשלנות רפואית במקרי חירום?

חלק גדול של תביעות רשלנות רפואית, המוגשים עקב טיפולי חירום, מתייחסים למטופלים שלא קיבלו טיפול מספיק כאשר פנו לקבל טיפול רפואי או כאשר לא הופנו לבדיקות מתאימות (לדוגמא, מי שהגיע אל חדר מיון עם חום גבוה וכאבים, אולם קיבל כדור להורדת החום ונשלח לביתו, כשלאחר זמן קצר התברר כי סבל מזיהום חמור ומצבו הורע). במקרים אחרים, נגרמת רשלנות רפואית בשל מתן טיפול תרופתי שגוי, איחור בהגשת טיפול רפואי ושגיאה באבחון מצבו של המטופל.

מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית עקב טיפול חירום? זה הזמן להיוועץ עם עורך דין

אם אתם עומדים בפני שאלות בתחום רשלנות רפואית, ואם אתם סבורים כי לכם או למי מקרוביכם אירע מקרה בו התקיימה רשלנות שכזו, עליכם לפנות בהקדם אל עורך דין, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית על מנת שיוכל לייעץ ולסייע. זכרו, לשמור ולהביא את כל התיעוד הרפואי אודות המקרה ולהמשיך לתעד כל פניה נוספת אל כל גורם רפואי אחר.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן