דף הבית » מאמרים » רשלנות רפואית בצבא

רשלנות רפואית בצבא

רשלנות רפואית היא כל מקרה בו אדם לא קיבל את הטיפול שהוא ראוי לקבל בעת שנדרש לו, או קיבל טיפול שגוי בשל הערכה מוטעית של מצבו. ההתנהלות אל מול המערכת המשפטית במקרי רשלנות רפואית הובהרה במאמרים אחרים המופיעים באתר זה, אולם כיצד על אדם לפעול בעת שנפגע ממקרי רשלנות רפואית בעת שירותו הצבאי, כיצד ינוהל תיק התביעה במקרה זה ומי יהיו הגורמים המעורבים?

אילו סוגי מקרים של רשלנות רפואית עלולים להתקיים במסגרת צבאית ?

כל חייל זכאי לקבל טיפול רפואי הולם והמתאים למצבו, בין אם מדובר בטיפול הניתן לו על ידי רופאים צבאיים או אזרחיים. רשלנות רפואית בצבא יכולה להיגרם ממגוון מקרים דוגמת אבחון מחלה שלא בוצע בזמן, אבחון שגוי, אי הפניה לבדיקות המשך או לרופא מומחה, מתן תרופה שאינה נכונה או במינון שגוי, אי התחשבות במצבו הרפואי של החייל בעת הטיפול בו, אי מעקב רפואי ועוד. אי טיפול נכון ונאות עשוי להיגרם גם במרפאות השיניים הצבאיות, ואף בועדות רפואיות אליהן פונים חיילים לקביעת הפרופיל הצבאי. בכל אחד מהמקרים האלה יכול להיגרם לחייל נזק משמעותי עד כדי מוות, לפיכך אל אחד ממקרים אלה מוכר כמקרי רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית בצבע על פי חוק הנכים ?

חוק הנכים קובע, כי רשלנות רפואית בצבא נגרמת תוך כדי השירות הצבאי או בעקבותיו. על מנת לתבוע תביעת רשלנות, נדרש החייל להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הטיפול שניתן לו ובין הנזק שנגרם, בין אם מדובר בנזק חדש ובין אם מדובר בהחמרה של מצב קיים. חשוב להבין, כי נזקים בעקבות רשלנות רפואית, על פי חוק הנכים מתייחסים הן לנזקים גופניים והן לנזקים נפשיים, עליהם הם זכאים לקבל פיצויים, תמלוגים וטיפולי שיקום.
בשורה התחתונה
תביעות רשלנות רפואית כנגד הצבא יכולים להתנהל על ידי עורכי דין שאינם עורכי דין צבאיים, המתמחים בתחום זה ויוכלו לסייע לנפגע בניהול התיק. את התביעה ניתן להגיש כנגד משרד הביטחון גם לאחר ששוחרר החייל מצה"ל, אולם במרבית המקרים יש להגישה בתוך שלוש שנים מהשחרור. במהלך ניהול התביעה יידרש הנפגע כאמור להוכיח, כי אכן טופל בצורה רשלנית על ידי הרופאים הצבאיים. לצורך זה, יש לבחור בעורכי דין בעלי ניסיון בתביעות משרד הביטחון, על מנת שהחייל יקבל הכרה מלאה בפגיעה שנגרמה לו בעת שירותו הצבאי, ויזכה לקבל את הפיצוי המגיע לו בתוקף חוק נכי צה"ל.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן