דף הבית » מאמרים » כך תימנעו מלהגיע למצבי רשלנות רפואית

כך תימנעו מלהגיע למצבי רשלנות רפואית

מספר תביעות רשלנות רפואית המוגשות בישראל עולה מדי שנה, ועושה רושם שאי אפשר כבר להתעלם מהן או לחשוב ש"לי זה לא יקרה". הצורך של מטופלים לדעת מה מצבם, מהי מטרתה של כל בדיקה ומה כולל כל טיפול מיועד בין השאר בכדי להבין מה צפוי להם כמו גם בכדי לאפשר חוות דעת שנייה, חיפוש מידע נוסף ברשת האינטרנט ו-וידוא, כי מקרי רשלנות רפואית לא יקרו בבית ספרנו.

עומדים בפני קבלת טיפול רפואי ? זכותכם לדעת הכל !

לכל אדם ישנה האוטונומיה על גופו והחובה המוסרית לדאוג לעצמו, ולהבין מהם פרטי ההליך הרפואי בפניו הוא עומד. בשפה המשפטית עקרון זה נקרא "הסכמה מדעת", על פיו בטרם נותן אדם את הסכמתו לכל הליך רפואי שהוא, הרי שעליו להבין את מטרתו, מהם סיכויי ההצלחה, מהן תופעות הלוואי הצפויות לו ומהן האלטרנטיבות הטיפוליות העומדות בפניו. את כל המידע הזה ראוי האדם לקבל מהצוות הרפואי המטפל בו, וכן ממקורות נוספים (דוגמת מומחים אליהם פנה לחוות דעת שנייה, וכמובן – מידע כתוב בספרות המקצועית הזמינה דרך רשת האינטרנט).

עם זאת, חשוב לדעת כי פרטי הטיפול אינם נדרשים להימסר בכל מקרה

פעמים רבות קורה שאדם שואל את רופאו שאלה, אולם מקבל תשובות חלקיות שאינן מלאות, ומתברר כי על פי חוק – אין פה מצב של אי הסכמה מדעת שיהפוך למצב רשלנות רפואית , או במילים אחרות – רופאים אינם מחויבים למסור את כל המידע לחולה. לדוגמא, רופא אינו חייב לציין תופעות לוואי זניחות במיוחד של טיפולים מסוימים, הקורים באחוז קטן במיוחד של מקרים. במקרים אחרים, מתיר החוק לרופאים שלא למסור את כל המידע הרפואי לחולה, אם יש חשש שעקב קבלת המידע יגרם לחולה נזק נפשי או שמצבו הבריאותי עלול להתדרדר בצורה משמעותית.

טיפים נוספים לעומדים לקבל טיפול רפואי ומבקשים להימנע ממצבי רשלנות רפואית

אם אתם עומדים בפני קבלת טיפול רפואי, הרי שעל מנת להימנע ממצבי רשלנות רפואית תוכלו לקרוא את הטיפים הבאים :
  1. אל תחששו לשאול שאלות ולבקש מידע. זכרו, כי הסתרת מידע במזיד פירושה רשלנות רפואית שעשויה בסופו של דבר לפגוע בכם באופן ממשי.
  2. בדקו היטב את האלטרנטיבות הטיפוליות העומדות בפניכם, גם אם מדובר בהוצאה כספית.
  3. אל תחששו לבקש את כל הגיליונות הרפואיים שלכם על מנת לקבל חוות דעת נוספת.
  4. קראו היטב כל טופס עליו אתם מתבקשים לחתום, ואל תתביישו להיוועץ בגורם רפואי נוסף או משפטי טרם החתימה.
  5. שאלו גם על השפעות ארוכות טווח של הטיפול אותו אתם עומדים לקבל, ועמדו על תופעות שעלולות לצוץ גם בגיל מאוחר.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן