דף הבית » מאמרים » רשלנות רפואית ורפואה משלימה – כיצד מוכיחים את הקשר בין הדברים?

רשלנות רפואית ורפואה משלימה – כיצד מוכיחים את הקשר בין הדברים?

כואב לכם הגב ? אתם סובלים מסינוסיטיס ? אולי אתם לא מצליחים לישון בלילה או להיכנס להריון? בשנים האחרונות פונים יותר ויותר מטופלים אל אפיקי הרפואה המשלימה לסוגיה, בחיפוש אחר מזור לבעיות ומחלות בהן הרפואה הקונבנציונאלית לא מצליחה לסייע. אולם מה קורה כאשר מי שפונה לקבלת טיפול משלים נקלע למקרה של רשלנות רפואית ? האם ניתן לתבוע במקרים אלה וכיצד ?

מה כוללת מטריית הרפואה המשלימה ?

תחומי הרפואה המשלימה בישראל הם רבים מאוד ותפוצתם עולה ככל שיותר ויותר מטפלים מסיימים מדי שנה את לימודיהם במוסדות הרפואה האלטרנטיבית. תחת מטריית הרפואה המשלימה נכללות הרפואה הסינית, דיקור סיני, נטורופתיה, צמחי מרפא, רפלקסולוגיה, שיאצו, הומיאופתיה ורבים אחרים. במדינת ישראל לא מוכר הטיפול האלטרנטיבי בחוק, אין הגדרה של פיקוח או תנאים לקיומם של טיפולים אלטרנטיביים, ולמעשה, מלבד רישיון לעיסוק בטיפול אלטרנטיבי המוענק לבוגרים על ידי המוסדות בהם למדו, אין כל דרך לבדוק את עבודתו של המטפל ואת כישוריו.

מה ניתן אם כן לעשות במקרי רשלנות רפואית של מטפל ברפואה משלימה ?

ישנם מקרים בהם טיפול אלטרנטיבי לא רק שאינו מועיל, כי אם מהווה נזק של ממש, או אז נדרש המטופל להוכיח, כי אכן קיים קשר סיבתי ישיר בין הטיפול האלטרנטיבי והנזק שנגרם. לצורך כך יצטרך בית המשפט לקבוע, האם אכן חרג המטפל מחובת הזהירות, האם עבר על פי כללי הטיפול הנדרשים והאם מטפלים אחרים מאותו תחום היו פועלים בדרך זהה לשלו.
קיימים מקרים בהם הוכחת הקשר הסיבתי שבין הטיפול והנזק היא קלה יחסית, זאת לדוגמא כאשר מטופלת בהריון קיבלה טיפול שיאצו, במהלכו הופעל לחץ על נקודות המזרזות לצירים, ואלה אכן לא איחרו להגיע (בשלב מוקדם מדי בהריון). מאידך, ישנם מקרים בהם הקשר הסיבתי הוא קשה יותר להוכחה, לדוגמא – מקרה בו אדם טוען כי כאבים אורתופדיים מהם סבל החמירו בשל טיפול רשלני.

רשלנות רפואית מכוונת של מטפלים משלימים

ישנם מקרים בהם מטפלים משלימים חוטאים למטופליהם בצורה ממשית, זאת כאשר הם אינם מפנים אותם לקבלת טיפול קונבנציונאלי בנוסף לטיפול המשלים, וכן כאשר הם אף ממליצים להם שלא לעשות כן. מקרים אלה מוגדרים רשלנות רפואית של ממש עד כדי אישום פלילי של המטפל.
בכל מקרה בו קיבלתם טיפול אלטרנטיבי, ואתם חושדים כי נעשה לכם מקרה רשלנות רפואית מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה בתביעות אלה, על מנת לזכות בחוות דעתו. זכרו, כי ככל שתגישו תביעת רשלנות רפואית בסמוך לקרות האירוע יקל עליכם לזכות בפיצוי המגיע לכם.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן