דף הבית » מאמרים » רשלנות רפואית באבחון שפעת

רשלנות רפואית באבחון שפעת

משנה לשנה נדמה שגל מחלות החורף הוא קשה יותר וכי יותר אנשים נפגעים ממחלת השפעת. יעידו על כך מחלקות בתי החולים המלאות, התורים הארוכים בקופות החולים וחיסוני השפעת שנגמרים מוקדם מהצפוי, לנוכח הבהלה הציבורית. בשנים האחרונות אנו עדים גם להופעת מוטציות מיוחדות של מחלת השפעת, דוגמת שפעת החזירים, המטרידה עוד יותר לנוכח מקרי המוות שאירעו בגינה. קל אם כן להבין מדוע רשלנות רפואית באבחון מחלת השפעת עשויה להיות משמעותית שכן היא עלולה להביא חלילה למוות.

על חשיבות האבחון של שפעת והימנעות ממקרי רשלנות רפואית

מקרי רשלנות רפואית הקשורים בשפעת נובעים מרשלנות באבחון הנובעת מאיחור באבחון המחלה, או אבחון שגוי של המחלה, בטיפול תרופתי לא נכון או באי הכנסת החולה לבידוד (במקרי שפעת החזירים). חשוב להבין, כי איחור באבחון המחלה מעכב מאוד את תחילת הטיפול התרופתי בה, מה שמעלה מאוד את הסיכוי של החולה ללקות בסיבוכים קשים ואף להאריך את משך ההחלמה. ישנם מקרים בהם חוסר אבחון של שפעת עלול לגרום להופעת סיבוך של דלקת ריאות, מה שללא ספק מעלה את רמת הסיכון בה מצוי החולה ואת משך ההחלמה מהמחלה, עד כדי סיכון חייו.
בניגוד לסברה הרוווחת, בידוד של חולי שפעת חשוב לא רק לסביבתם, כי אם גם להם עצמם. כאשר הגוף חולה בשפעת הוא פגיע בצורה משמעותית למחלות וחיידקים נוספים ורק בעת בידוד של החולה, אפשר להימנע מחשיפה למחלות אלה. לכן, ישנם מקרים בהם חולה שהגיע אל בית החולים, כשהוא חולה בשפעת לא זכה לבידוד ונפטר בשל סיבוך של מחלה אחרת שפגעה בגופו בזמן המחלה.

כיצד ניתן לפעול במקרים של רשלנות רפואית במקרי שפעת ?

בעת חשש למקרה של רשלנות רפואית בעת מחלת השפעת, יש לפנות למשרד עורכי דין העוסק בתחום, פנייה עצמאית למשרד הבריאות, ללא תמיכה משפטית הינה טעות אשר עלולה להעמיד בסיכון את התביעה המשפטית לפיצויים. לכן יש להימנע מפניה ללא ייעוץ מוקדם עם עורך דין העוסק ברשלנות רפואית על מנת שיבחן את המקרה וינהל את התקשורת אל מול רשויות הבריאות והמשפט.

לקבלת ייעוץ ראשוני ע"י עורך דין לרשלנות רפואית בתל אביב, צרו קשר

טלפון 050-9695518 | מייל office@gutterman.org

Open chat
דילוג לתוכן